maanantai 2. huhtikuuta 2018

Hajatelma: Pelko


Entä jos minua pelottaa mennä yöllä nukkumaan. Jos en uutta aamua enää näe. Olenko käyttänyt viimeisen päiväni oikein? Saako tekemättömät asiat halveksuntaa? Katsooko läheiset kotiani paheksuen? Turvonnutta kehoani? Väsyneitä kasvojani?

Entä jos minua pelottaa muuttua. Nykyinen elämäni on ainut vakaa asia mihin luottaa. Pelkäänkö muutoksen tuovan todeksi vanhentumisen? Huomaanko että en voi tehdä kaikkia asioita enää? Jos huomaan että en ole tarpeellinen? Hyödytön? Turha?

Entä jos minä pelkään rakkautta. Sitä tunnetta joka minut valtaan saa. Olenko rakastanut itseni puhki? Vainoaako minua menneisyyden virheet? Kestänkö enää uutta hajoamista? Olenko liian rikki? Kelpaanko? Riitänkö?

Entä jos minua pelottaa mennä yöllä nukkumaan, koska joudun sieltä aamulla taas kerran nousemaan.

..aamuyöllä, pimeässä huoneessa ja kovan närästyksen voimin runoiltu..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti