maanantai 25. helmikuuta 2019

Hajatelma: Pohjalla on turvallista

Minua pelottaa tulevat muutokset elämässä, vaikka olen ajanut itseäni niihin muutoksiin. Olisi paljon helpompaa vaipua vanhojen tapojen pariin, sillä vaikka pohjalla on paha olla se tuntuu silti turvalliselle. Et voi tehdä virheitä, jos et yritä mitään. Alistut kohtalosi ja odotat turtana viimeistä päivääsi. Käyt töissä, otat vapailla viinaa, toistat samat virheet uudelleen ja uudelleen. Tiedät sen tuhoavan sinua kokoajan lisää ja lisää, mutta et uskalla muuttaa mitään. Pohjalla on hyvä olla. Pohja sinua lohduttaa. Pohja sinut vangitsee.

Ei. En jää tänne kuolemaan. Aloitin pohjalta nousun ja alan olla siinä pisteessä että pystyn seisomaan selkä suorana. Silmät on kirkkaan ja olen tarmoa täynnä. Olen tehnyt muutoksia itseeni, elämääni ja asenteeni. En anna pelkoni lamaannuttaa minua enää. En anna ahdistuksen viedä minua reunan yli. En anna periksi. En perkele anna periksi, ja vaikka minua pelottaa, niin aioin ottaa tästä kaiken irti. Tämä elämä on meidän ainoa ja siitä pitää osata nauttia, tai sitten olet jo valmiiksi kuollut.

Ensimmäinen vuosi blogia on täynnä. Kun alotin tämän olin vain suttuinen ja naarmuinen peilikuva itsestäni. Nyt olen parempi kuin koskaan ennen. Olen löytänyt itseni viimein.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti