keskiviikko 24. maaliskuuta 2021

Hajatelma: Negatio

Negatiivisuus on vallannut maailman, tai ainakin lehdet ja sosiaalisen median. Ihmiset voivat huonosti ja purkavat sitä räjähdysmäisesti joka suuntaan. Se syövyttää ympärillä olevia ja tarttuu kuin kärpäspaperi. Negatiivisuuden aalto nielaisee kaikki jotka pystyy ja se luo lisää negatiivisuutta. Pian huomaat, että meinaat hukkua. Koitat hapuilla apua, mutta pahimmassa tapauksessa olet jo karkoittanut auttajat ympäriltä tai he ovat itse samassa tilanteessa. 

Kuka minä olen tästä saarnaamaan? En kukaan, mutta minulla on vahvaa henkilökohtaista kokemusta tästä. Olen elänyt lähes koko elämäni masentuneena ja pessimistinä. Syvällä sisälläni kasvaa paha siemen, joka koittaa tasaisesti nostaa päätään. Negatiivisuus on minulla verissä, vaikka koitan sitä väkisin peittää. Tuossa kytee ajatus jota koitan sanoa. "Koitan peittää sitä".

Nielaiskaa pahat sanat ja koittakaa löytämään juttu, joka vie ajatukset pois syvistä vesistä. Itse vähensin uutisten lukemista ja nykyään katson ne kerran päivässä. Harkitkaa tarkoin pitääkö kaikki maailman pahuus vetää itseensä, sillä pääosin emme itse mahda niille mitään. Ottakaa taukoa sosiaalisesta mediasta, jos se ei tuo muuta kuin pahaa mieltä. Itse mykistin hyvin paljon ihmisiä ja poistuin muutamasta ryhmästä. Pahuuden patoaminen sisälle ei 

myöskään ole hyvä juttu, mutta kelle sen purkaa, milloin ja miten on taitolaji, jota en kunnolla osaa. Olen itsekin joutunut katsomaan peiliin monet kerrat vuosien varrella. Pyrin olemaan parempi ihminen. Aina en siinä onnistu, mutta tärkeintä on yrittää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti